|
|
|
Confederația Caritas avertizează autoritățile: copiii din medii defavorizate social sunt în pericol de eșec și abandon școlar
A fost finalizat și făcut public studiul Caritas care arată că doar 7% dintre copiii din medii defavorizate social au participat efectiv la lecții în perioada derulării “școlii online”. Studiul a fost realizat în perioada aprilie – iulie 2020, pe un eșantion de 411 subiecți din 16 localități rurale și urbane, beneficiari ai centrelor de zi din rețeaua Caritas din România.
|
Caritas România trage un semnal de alarmă și face apel către autoritățile centrale și locale să prevină abandonul școlar prin acordarea de sprijin suplimentar și de intervenții proactive pentru a readuce toți copiii la școală, în siguranță, odată cu începerea noului an școlar. Citește mai mult
|
|
|
|
SOLE - instrument de învățare a învățării
Peste 192 de profesori au participat la webinar pentru a învăța să lucreze cu acest instrument. E rândul asistenților sociali, psihologilor și educatorilor care s-au întrebat cum să-i învețe pe copii să învețe. Cum să-i încurajeze să se străduiască mai mult? Poate fi învățarea o mare aventură și nu un proces static? Răspunsul este DA!
|
În 26 septembrie 2020, Centrul Diecezan Caritas Iași are un nou webinar pentru a prezenta SOLE (Self Organized Learning Environment = Mediu de învăţare autoorganizat) acest instrument fascinant pentru organizarea procesului de învățare cu un nivel ridicat de implicare și asumare din partea copiilor. De data aceasta profesioniștii din asistență socială sunt cei invitați. Citește mai mult
|
|
|
|
|
|
Acces online la educație
La Centrul After School din Ioaniș al Asociației Caritas Eparhial Oradea, sunt înscriși un număr de 62 de copii de clasele I-IV care provin din familii sărace. Aceștia nu au avut acces la educație în perioada în care școlile au fost închise din cauza crizei epidemiologice pentru că nu au mijloacele tehnologice de comunicare on-line. În condițiile în care ceilalți copii și-au continuat activitatea școlară participând la cursurile on-line, pentru copiii săraci, procesul educațional s-a oprit. Ei riscă și mai mult marginalizarea și sunt la un pas de a abandona școala. În această perioadă de criză copiii săraci nu au opțiuni. Acest lucru înseamnă că au nevoie de la profesorii de la centru și de tehnologie modernă. Citește mai mult
|
|
|
|
|
|
|
|
Caritas România - certificare pentru voluntariat internațional
Confederația Caritas România a fost certificată, de către Comisia Europeană, Programul EU Aid Volunteers (Inițiativa „Voluntari UE pentru ajutor umanitar”), ca organizație care poate trimite voluntari în proiecte de voluntariat în asistența umanitară, finanțate de Uniunea Europeană.
|
Certificarea a fost obținută în urma unui proces complex de pregătire a organizației care a inclus dezvoltarea politicilor organizaționale. De asemenea, au fost vizate și domeniile managementul voluntarilor, protecția copilului sau siguranța în programe de asistență umanitară. Acest proces a fost sprijinit tot de programul EUAV, în cadrul ... Citește mai mult
|
|
|
|
Un nou club al vârstnicilor în Satu Mare
În luna august și-a deschis porțile primul centru de zi pentru vârstnici din Satu Mare finanțat din fonduri europene. Unitatea socială a fost înființată în cadrul proiectului „Implicat și activ la vârsta înțelepciunii” de Primăria Municipiului Satu Mare prin Direcția de Asistență Socială Satu Mare, în parteneriat cu Organizația Caritas a Diecezei Satu Mare. În următorii doi ani, centrul va asigura programe pentru cel puțin 124 de sătmăreni cu vârsta de peste 65 de ani. Citește mai mult
|
|
|
|
Instrument util de consultare a ONGurilor
Consultarea ONG-urilor, dat fiind numărul mare- cca 100.000 și răspândirea națională este un proces foarte dificil de realizat cu o largă participare și într-un timp rapid.
|
Pentru a fi construită o platformă cât mai bună, este nevoie de contribuția cât mai multor ONGuri, așa că vă invităm să trimiteți un e-mail pentru a solicita acces în platformă, la adresa consultare@votong.ro și evident veți participa apoi și la consultare.
|
|
|
|
|
|